صعود صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله  

صادرات نفت ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴، براساس داده‌های شرکت ورتکسا به بالاترین سطح در ۶ سال گذشته صعود کرده است.

روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت ورتکسا نوشت: میانگین صادرات روزانه نفت ایران طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴، ، ۱.۵۶ میلیون بشکه بود که تقریبا همه آن به چین ارسال شد و حدود ۳۵ میلیارد دلار درآمد برای ایران به همراه داشت.

فرناندو فریرا، مدیر سرویس ریسک ژئوپلیتیکی در گروه «راپیدان انرژی» درباره این موضوع به فایننشیال تایمز گفته است که ایرانی‌ها، استاد هنر دور زدن تحریم‌ها هستند.

گفتنی است، این خبر در حالی منتشر شد که گفته می‌شد آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، در حال آماده سازی تحریم‌های جدید علیه تهران هستند اما از سوی دیگر براساس اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، صنعت نفت ایران، هدف آسانی برای تحریم‌های جدید نخواهد بود.

تحلیلگران به فایننشیال تایمز گفتند: دولت بایدن تمایلی به تشدید تحریم که باعث افزایش قیمت نفت در سال انتخابات می‌شود، ندارد زیرا دولت بایدن پس از برداشت عظیم از ذخایر نفت استراتژیک که در سال ۲۰۲۲ برای کنترل قیمت سوخت انجام داد، به سختی قادر خواهد بود این اقدام را تکرار کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، همچنین هر گونه اقدام شدید علیه صادرات نفت ایران، بر روابط واشنگتن با چین که خریدار بزرگ نفت ایران است، تاثیر خواهد گذاشت.

گفتنی است، واردات نفت ایران، معادل یک دهم از کل واردات نفت به چین است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود